10.1.17

Leestip: Ontdek je bestemming door de kracht van woorden – Kevin Hall

Ik las dit boek voor het eerst toen ik met een burn out thuis zat. Voor mijn gevoel lag mijn leven op dat moment in puin en vielen daarmee ook mijn toekomstdromen in duigen. Ik hoopte dat dit boek me meer richting en duidelijkheid zou geven. Maar helaas kon ik toentertijd niets met vage woorden, zoals Wegbereider, Namasté, Nederigheid, Coach, Ollin en Integriteit. Ik wilde directe antwoorden in plaats van woorden die een gevoel, en daarmee meteen een - voor mij - nieuwe ziens,- /levenswijze aanreikte. Toch heeft het boek me toen bewuster gemaakt van wie ik wilde zijn, hoe wilde ik handelen en wat belangrijk voor me is. 

Nu, jaren later en met veel meer ervaring met het gene dat de auteur wil overbrengen, is het herlezen van dit boek één groot cadeau en een bevestiging dat het naleven van deze woorden je inderdaad gelukkiger maakt en je je levensbestemming is.

Per toeval raakt Hall op het spoor van de diepere betekenis van woorden. Op zoek naar kerstcadeaus in Wenen komt hij in gesprek met een wijze winkelier. Als deze gebeurtenis leidt tot de kennismaking met een gerespecteerd etymoloog, raakt Hall verzeild in een project dat zijn leven verandert, en dat van duizenden lezers. Hij laat elf woorden de revue passeren - inclusief het geheime woord - die, indien op de juiste manier gebruikt, het leven een stuk beter zullen maken.


BoekenBoeken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten